Corsica - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu Corsica - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu

Corsica

Door: Ria en Sophie

Blijf op de hoogte en volg Wim, Ria, Sophie,

01 April 2016 | Frankrijk, Corsica

Corsica 30 maart

Om 8 uur legden we aan midden in Ajaccio.
Heerlijk zonnig weer met een fris windje. Vanaf de boot konden we al wandelend naar de stad. Leuke Franse markt met veel fruit en leuke tanga’s!!. Op naar de Rue Bonaparte. We waren iets te vroeg en zijn even het typisch Franse stadje gaan bekijken, Langs een kazerne met twee ezels als bewaking. Waarschijnlijk was dit de cavalerie. Om 10.30 was het geboortehuis van Nappie open voor bezichtiging. Met en lultoeter aan je oor hebben we alles bekeken en geluisterd. Na ruim een uur zijn we naar het strandje gelopen en hebben we heerlijk een klein uurtje gezond.
Op de terug weg nog een terrasje gepikt. Met een heerlijk glaasje Franse wijn. Wim nam zijn gebruikelijke recept. Een espresso.
Om half drie was het “all a board”, en varen richting Ceuta. ( Spaans Marokko).
Na deze “vermoeiende dag” vroeg naar bed. Om 3 uur werden we opgeschrikt door het noodalarm.
En een nerveus klinkende first officer riep de bemanning op om zich klaar te maken, en de gasten moesten gewoon in de hut blijven. Binnen no time waren we aangekleed. Wij gaan echt niet wachten op het volgende signaal. Toen sprak de Kapitein dat het loos alarm was, er was een brandje in de personeelskeuken en dat was inmiddels gedoofd. Met al die gein konden we de rest van de nacht niet slapen. Met het gevolg dat we de volgende dag zo katterig waren als wat. Het is toch anders als ‘snachts het alarm afgaat ten opzichte van de oefening die we allereerste dag aan boord deden. Gelukkig hebben ze ligbedjes bij het overdekte zwembad. Dus af en toe een tukkie doen. We leggen nu aan dus we maken er een eind aan. Tot de volgende blog.

Sophie

• 02 April 2016 - 19:40

Jenny:

weer bedankt voor jullie verslag ... jullie komen nu weer in een voor mij bekende omgeving ....zo,n alarm lijkt me niet prettig ...maar gelukkig was het LOOS... veeel plezier ...gr jenny

• 03 April 2016 - 10:20

Cn Weijers:

lieeve ria
    even een berichtje aan jou gaat alles goed ?
    vandaag denk ik even extra aan jou
    en dat wilde ik even laten weten
    zie je gauw liefs voor iedereen

xxx ineke je wintervriendin

• 04 April 2016 - 22:51

Brnadette:

Gelukkig is het mooi weer rond het Middellandse Zee gebied.
    Moet Ria nog op het balkon slapen?
    Of is Wim nu aan de beurt?
    Is het hoesten voor jullie allen nu echt voorbij?
    Nog een hele goede reis. Het eind is al bijna in zicht.........maar zeker nog wel even genieten.

Groetjes Fam. Van Ingen

• 05 April 2016 - 14:17

Elisa:

Wat een avonturen hebben jullie beleefd. Geweldig en zo veel nieuwe indrukken
    Gaan jullie met zijn 3e een reisgids samen stellen? een veilig thuis en tot snel veel liefs elisa