Probolinggo - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu Probolinggo - Reisverslag uit Probolinggo, Indonesië van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu

Probolinggo

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim, Ria, Sophie,

23 Februari 2016 | Indonesië, Probolinggo

Java, 23 febr. ( Probolinggo )
Na 36 uur op zee te hebben gezeten hebben we voor de tweede keer een plaats aangedaan op Java, we hadden geen idee hoe groot en uitgestrekt Indonesië is met 19000 eilanden en ongeveer 136 miljoen inwoners.
Er zijn een paar dingen die je direct opvallen wanneer je hier de wal opgaat, het is hier achterlijk druk, smerig en een nooit aflatende stroom van auto's en vooral brommers, heel veel brommers, waar ze vaak met de hele familie opzitten.
Je begrijpt niet waarom de overheid geen paal en perk stelt aan het vervuilen van een op zich prachtig land, zelfs midden op zee verbaast het je wat er allemaal aan troep drijft ( en wij denken dat de Noordzee is vervuild ).
Morgenochtend zijn we op Bali, waar ik een afspraak heb met de plaatselijke eigenaar van een autobanden dump, de dames zijn door het vele eten en drinken al puur aan het uitdijen met het gevolg dat onze w.c. bril te klein is geworden, dus ga ik over de bestaande bril een oversized autoband monteren........probleem opgelost !
Groetjes Wim.

• 23 Februari 2016 - 14:22

Aat:

Daar heb je ook nog verschillende maten in!scooter/auto/traktor/vliegtuig banden.

• 23 Februari 2016 - 16:05

Jennynails :

Hallo vakantiegangers....Wim zijn de dames alleen aan het uitdijen?? Krijg jij niksvan al dat lekkers?? Gaat er vast weer erg gezellig aan toe.....leuk....knufffff

• 24 Februari 2016 - 11:14

Sylvia:

pap ben jij nog niet aangekomen van al dat lekkere ijs,toetjes,ha ha
    kus

• 25 Februari 2016 - 13:27

Elisa:

Hallo lieve luitjes wat een leuk verslag.
    Wim ik snap dat je er een autobrand om heen wil leggen maar dan wel oppassen dat er geen scheurtjes in zitten. Anders krijgen de dames hun velletjes er tussen.
    Lieve Ria bedankt voor je mooie kaart
    Nu luitjes veel plezier verder jullie nichtje

• 26 Februari 2016 - 18:09

Louck Konst:

Hallo Ria.broer en schoonzus.

Ria, uitdijen is niet erg er zal daar zeker mooie kleding te koop zijn voor jullie,heeft wim daar geen last van?

Of is hij veel in training? Zo de verslagen te lezen vermaken jullie je goed. Wat zijn jullie in een andere wereld,

lijkt me gaaf. Ik begrijp dat het in die landen niet om de schoonheids prijs gaat. Ik vind nederland al zo vervuild.

Liefs Louck

• 26 Februari 2016 - 19:12

Bernadette:

Na een drukke werkweek is het wel grappig om te lezen hoe druk het daar is.
    Alleen hier een stuk kouder.
    En wij al het afval maar netjes scheiden terwijl elders in de wereld het afval in zee wordt gegooid.
    Sophie dat wordt weer "south-beachen" als jullie terug zijn.
    Liefs van de van Ingetjes