Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu

Venetië

Door: Akelafietje

Blijf op de hoogte en volg Wim, Ria, Sophie,

07 September 2014 | Italië, Venetië

De tweede week

Zo we zijn alweer een week verder. De tijd gaat snel.
Eergisteren een hele dag op zee met gigantische regenbuien en zeker een temperatuur daling van 10 graden. Maar gister was het weer weer heerlijk!!!
De dag op zee afgesloten met een diner in één van de speciale restaurant waar je normaal extra voor moet betalen maar door een truc van Wim hoefden we alleen maar de drank af te rekenen. Ik denk dat het de beste filet mignon was die we ooit hebben gegeten, absoluut toppie. Oh ja, en de chocolade taart nog beter dan hemels.

De tweede week begonnen we gisteren weer in Venetië. We waren al eerder in Venetië geweest, maar het is iedere keer weer een feestje .
Helaas begint het gouden laagje op Akelafietje af te brokkelen, en komen er scheuren in het voetstuk. De reisleiding gaat soms niet van een leien dakje. Het plan in Venetië gisteren was: eerst met het bus-bootje naar San Marco plein, een kopje koffie drinken ( voor de prijs van 4 koffie koop je in een ontwikkelings-land een hele koffieplantage van 40 hectare)en dan terug lopen naar het cruise schip. Mijn navigatie app wilde ons niet laten lopen en stuurde ons steeds richting bus-bootje. Gelukkig kan je bijna niet verdwalen in Venetië. Anders had ik echt op mijn falie gekregen.
En de eerste dag aan boord vorige week verliep ook echt niet vlekkeloos. Wij stonden voor hut 6006 (die hadden Wim en ik geboekt) maar kregen de deur niet open met onze Seapass. Wat had ik fout gedaan? Eerst maar aangeschoven in de lange rij van de gasten service. Bleek dat we geüpgraded waren, twee dekken hoger.
We vermaken ons uitstekend. Arie en Ria hebben gisteren zelfs gedanst!!!!! Dat was voor hun driehonderd jaar geleden.
Maar ja we moeten natuurlijk wel blijven bewegen, want met al die buffetten vliegen de kilo’s er aan. Dan moeten wij dames natuurlijk weer shoppen. Mijn koffer was redelijk leeg, dus die kan gevuld weer mee terug.

PS. De bijschriften bij de foto’s van de eerste dag zijn niet goed doorgekomen. Ik had een foto gemaakt van onze Zr. Theresa naast het standbeeld van: “ Santa Theresa, l`enfant de Jesus”.

• 07 September 2014 - 13:34

Bernadette:

Prachtige foto's van Venetie.
    Wat jammer voor je dat de app niet werkte. Heb je zoveel voorbereiding gedaan en alles goed uitgeplozen en dan gebeurt dit. Ik snap wel dat jij daar enorm van baalt.
    Maar gelukkig zijn jullie niet verdwaalt.

Wel leuk om zo'n gala avond mee te maken. Heel sjiek zien jullie eruit.

Nu weer genieten van de volgende cruise week.

Groetjes Berna

• 07 September 2014 - 19:02

Lisa:

Hee luitjes, wat leuk , deze reisverslagen. Wij zitten nu een zelfgevangen zeebaarsie te eten, hmmhmm!!!! Errrrrug lekker! Vanmiddag Erwin Mieke en Charlie op visite gehad, helemaal leuk. Wens jullie nog een paar fijne dagen toe, want het is al bijna voorbij, he! Wat gaat het snel, pfff!!! Ik blijf op de hoogte door jullie reisverslag en we mailen als jullie weer terug zijn, dikke knuf Lisa

• 07 September 2014 - 22:18

Jenny:

weer bedankt voor jullie mail ... erg leuk jullie zo te volgen ..zo te lezen vermaken jullie je prima en schitterende foto's ... Venetiië is erg mooi... en jullie zijn daar niet alleen zie ik ..
    ben echt jaloers ....en over die eet kilo's niet inzitten ...komt thuis wel weer goed ..
    nog veel plezier en tot de volg .ronde .... groetjes jenny .