De reis - Reisverslag uit Ionische Eilanden, Griekenland van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Ionische Eilanden, Griekenland van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Nees

Blijf op de hoogte en volg Wim, Ria, Sophie,

01 September 2014 | Griekenland, Ionische Eilanden

De cruise was nog niet eens begonnen, maar ach, ach, niet te filmen, het was om te gieren en om te huilen!
Bij aankomst op de boot moet net als bij een luchthaven alles wat je bij je hebt aan koffers-  tassen etc.etc. door de scan, zodat er niets maar dan ook niets aan boord komt aan drank en etenswaren,want ze zijn als de dood dat er per ongeluk schimmels en niet welkome beestjes als verstekeling meekomen.
Om bij het begin te beginnen, Arie en Ria wisten dat ze per persoon een koffer van 20 kilo op de boot mee mochten nemen, Ria snapte dat een pondje meer of minder op zich geen enkel probleem was, ( zo denken vrouwen over het algemeen ) daarentegen Arie dacht dat het precies 20 kilo moest zijn, niet meer maar ook zeker niet minder, deze gedachtegang zou later in Venetie voor wel zeer hilarische toestanden zorgen.
Namelijk bij het wegen van zijn koffer zat er naar zijn idee 3 kilo te weinig in, zonder Ria te raadplegen toog hij naar Appie Heijn en kocht daar 3 kilo kip, gestickerd als " KILO KNALLERS " denkende: zo ,mij kan niets gebeuren, ik zit precies op het vereiste gewicht met mijn koffer en tevens gaan we lekker barbecuen, want hij ging er vanuit dat er bij iedere hut zo'n bbq was die je aan de reling kon hangen.
Afijn, bij de scan aangekomen op de boot, dacht ik, ik laat Arie voorgaan dan kan ik 'm een beetje in de gaten houden, want voor hem was uiteraard alles nieuw en vreemd.
Nou wil het geval omdat het best wel druk was, er twee grote kerels tussen Arie en mij waren komen staan waardoor god zij dank niemand in de gaten had dat wij familie waren.
Nou ik denk dat jullie voelen aankomen dat Arie z'n koffer open moest.
 Massaal vielen alle monden open toen het personeel van de boot die drie kippen zagen, één van die gasten vroeg uiteraard wat dat te betekenen had, nou spreekt Arie geen Engels dus wees hij op de tekst en zei " Tok, tok, tok, boemmmmmmm, daarbij zijn armen zover mogelijk spreidend, als bij een donderslag bij heldere hemel gingen er meer rode lichtjes branden en flikkeren dan in de Amsterdamse hoerenbuurt, paniek alom, omdat ze dachten dat er explosieven in die kippen zaten.
Gelukkig werd er al snel een Nederlands sprekende officier gevonden en werd alles duidelijk gemaakt, de kippen werden in beslag genomen, ik had kramp in m'n buik van het lachen en had voor het eerst in 66 jaar in m'n broek gepist.
De moraal van dit waar gebeurde verhaaltje " weet wie je meeneemt op een cruise "
Wim.

  • 01 September 2014 - 15:06

    Bernie:

    Volgende keer ook een videotje whaha zie t helemaal voor me

  • 01 September 2014 - 16:34

    Jenny:

    ahahahah zie het helemaal voor me... mooi begin ... staat jullie nog wat te wachten ....ze houden jullie nu wel extra in de gaten ..ahahah veel plezier , op naar het volgende verhaal ...

  • 01 September 2014 - 18:07

    Louck Konst:

    Hallo Lieve mensen,lachen in m,n eentje ik zie het helemaal voor me.Ik ga morgen via KLM naar Nice,heb van veel mensen gehoord wat wel en niet mag in de handbagage,geen vijl ,geen nagelschaartje,shampoo,enz enz
    in doorzichtige flesjes,op de bank leggen,geen riem om,en ga zo maar door. Kip stond er niet bij,kan ik proberen. Jammer Arie,dat ze het ingepikt hebben. lieve groeten aan Ria,met haar zal het wel goed gaan,met zo,n mooie foto bij Maria,of andere heiligen.

    Heel veel plezier samen,en hou ARIE een beetje in de gaten.

    Louck Konst

  • 01 September 2014 - 19:19

    Frans En Ria Klijn:

    Dit is pas echte humor. Veel plezier nog.
    Groetjes,
    Frans & Ria


  • 01 September 2014 - 22:04

    Sylvia:


    pap heb jij wel genoeg broeken mee?
    anders moet de wasserij overuren draaien ha ha,
    dit is niet rot bedoeld hoor voor oome arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Ria, Sophie,

Broer, Zus, Schoonzus.

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 10525

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 07 April 2016

Grande Voyage

30 Augustus 2014 - 13 September 2014

Luxe zeecruise !!

Landen bezocht: