Turkije. - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu Turkije. - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu

Turkije.

Door: Nees

Blijf op de hoogte en volg Wim, Ria, Sophie,

02 September 2014 | Turkije, Kusadasi

Vandaag aangemeerd in Kusadasi - Turkije, de vrouwen zijn met een taxi en een Nederlands sprekende Turkse privé gids,(wat ben ik goed van vertrouwen hè) naar een gebied met wat ze zeggen zeer vele opgravingen, ik weet bijna zeker dat z'n auto is opgespaard doormiddel van zijn sociale uitkering in Nederland.
Het is maar bij weinig mensen bekend dat de Nederlandse invloed hier in dit gebied lang geleden heel erg groot is geweest.
Onder leiding van de Hollanders is hier toendertijd een experimenteel fok progamma op poten gezet met de bedoeling om plaatselijke mensen te kruizen met koeien.
Nou was het probleem dat deze mensen van hier niet konden lezen - schrijven of tellen, dus er kon op geen enkele manier op papier worden gezet wat ze wel of niet moesten doen.
Om nou te voorkomen dat er veertig - vijftig Turken tegelijk op één koe doken, wezen onze landgenoten naar een bepaalde koe en zeiden " de koe die je daar ziet " is voor jou, zo is de naam van de plaats hier KU - SI - DA -SI ontstaan, grappig hè.
Het leuke van dat toenmalige progamma is dat zelfs de naam ' Turken' uit het Nederlands komt, dat zit n.l. zo : als de koe op z'n poten staat was het natuurlijk niet makkelijk voor die mannen om de koe te bevruchten, dus gooide die handige Hollanders de koe op z'n zij en duwde de mannen aan hun schouders naar beneden en schreeuwden " Hurken " ,later is dat verbasterd tot Turken.
Met deze wetenschap en jullie lopen op straat en je ziet een man lopen die een beetje door z'n knieën zakt kan je er vergif op innemen dat ie uit Kusadasi komt.
Maar even serieus, het is bij de Nederlandse wet verboden dat het een Turk op een boerderij te werken ( dit geld ook voor kinderboerderijen )
Groetjes van hier.        Wim

• 02 September 2014 - 15:47

Jenny :

weer een mooi verhaal ....ben al tig keer in Turkye geweest maar deze uitleg kende ik nog niet ....leukkk..

• 02 September 2014 - 22:21

Lisa:

Hahahaha, nou moet ik daar echt elke keer aan denken als ik zo'n Hurker zie......

• 03 September 2014 - 16:44

Bernadette:

Nou Wim jij kan weer zoals altijd prima verhalen vertellen. Of ze ook waar zijn?
    Ik vind het leuk om deze uitleg te lezen. Kende ik nl. Nog niet.
    Lekker genieten op jullie luxe cruiseschip. Natuurlijk geen straf om gezellig s avonds op het balkonnetje wat te drinken.
    Zo te horen bleven jullie al heel wat.
    Wat een hoop mensen in Efeze.
    En inderdaad snikheet.