Row Row Row Your Boat, Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu Row Row Row Your Boat, Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wim, Ria, Sophie, Heijnis, de Boer, Essenberg - WaarBenJij.nu

Row Row Row Your Boat, Bali

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Wim, Ria, Sophie,

26 Februari 2016 | Indonesië, Kuta

Row row row your boat.

Na het vieze Probolinggo hebben we twee dagen doorgebracht op Bali. Hier is het pas mooi en schoon ( alleen jammer dat er zoveel troep in zee dreef, Ria zou even pootje baden, maar ze zag het door die rommel niet zitten). Wij zijn op Bali met de taxi naar Kuta gegaan. Wim vond het eerst k.t., want je moest je een weg banen door de taxichauffeurs. Ze vroegen 25$ voor een enkele reis, maar door wat onderhandelen betaalden we 15$. ( achteraf nog teveel, want reed je op de meter dan was het bijna de helft minder.) Maar goed na een klein half uur bevonden we ons op het strand. Wim kocht een blikje cola voor een 1€ en kreeg een plastic stoeltje om te zitten. Wij op het handdoekje. Daarna kwamen de vrouwtjes met; massages, manicuren, pedicures, sarongs, armbandtjes etc. En alles :" Very cheap Madam" . Ria zou nog een massage nemen, maar het begon te regenen( we zitten in de natte moesson). Dus op naar de shopping centers. Alles netjes en fraai.
Op een geweldig terras smaakte ook het biertje goed. De pannenkoek van Wim was exotisch met banaan en vanille/banaan ijs.
Terug bij het schip was er nog een kleine markt. Natuurlijk moesten wij even kijken. Maar weer waren de verkopers erg opdringerig. Als je niet uitkeek had je zo allerlei kledingstukken aan en sieraden om. Wim zag die bui al hangen en zou buiten op ons wachten. Nou je raad het al. Wij konden Wim niet meer vinden. Was hij weer weg. Maar je kan alleen het schip op en af met je kamer-pasje. Dus de beveiliger kon zien dat Wim al weer ingecheckt had. Hij zat gelukkig al aan de koffie op het achterdek.

Aan boord was het natuurlijk weer tijd voor het Happy Hour in het Crows Nest (=Kraaiennest). We vroegen ons al die tijd af waarom een bepaald gedeelte van deze bar gereserveerd was. Er stond :" Reserved for LGBT". Tijdens het nuttigen van onze dagelijkse dosis rode wijn, braken we hier ons hoofd over. Wat is nou LGBT?
Inmiddels zijn we op de hoogte. Weten jullie het?
Het antwoord volgt.

Vanacht zijn we naar Lombok gevaren. Het is hier echt mooi, tropisch. Een schitterende baai met groen beboste heuvels. En aan de waterkant kleine nederzettingen met hoge palmbomen.
Wij zijn niet van boord gegaan vandaag. Je moest eerst weer "tenderen" en dan nog een uur met de taxi. Ook hier zouden weer opdringerige verkopers zijn. Dus lekker op de boot, ontbijten,dan koffie, dan lunchen, zonnen, boekje lezen, verslag schrijven, en... dan is het weer Happy Hour, diner en showtime.
Jullie zien we vermaken ons prima.

Groetjes Sophie.
ps ik zal nog wat foto's doorsturen.

• 29 Februari 2016 - 19:16

Sylvia:

hallo,
    wat lekker zo,n pannekoek!!!
    en haast niet voor te stellen dat jullie lekker op het strand zitten,wel vervelend dat de mensen daar zo opdringerig zijn,maar ja willen ook een centje he,
    fijn dat jullie lekker genieten hoor ga zo door

dikke knuf voor jullie,,,

• 01 Maart 2016 - 16:47

Louck Konst:

Soms wat vies.toch vermaken jullie je goed. Wim is wel vaak foetsie,zit hij al aan boord,vervelend die opdringerige verkopers,je moet altijd afdingen,en dan betaal je nog vaak teveel,nou ja hebben ze een goede dag,
    de pannekoek van Wim was lekker,is het eten aan boord goed ?,past de kleding nog,of hebben jullie lekkere

ruime kleding gekocht.

geniet met elkaar van deze geweldige reis.

kus voor jullie van Louck

• 03 Maart 2016 - 19:49

Esther:

Wim, ga jij koken als je weer in Holland bent? Graag zo'n pannenkoek. Ziet er te lekker uit!!!!!

• 03 Maart 2016 - 19:52

Esther:

We zijn hier heel benieuwd of jullie wat van die aardbeving hebben meegekregen?
    xxx